عارف ربیعیان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

بهترین استاد فیزیک

دسته بندی :فیزیک ۱ دی ۱۴۰۲ عارف ربیعیان 192
بهترین استاد فیزیک مهندس عارف ربیعیان

فیزیک یکی از دروس تخصصی در کنکور ریاضی تجربی است و یادگیری روان آن برای دانش آموزان اهمیت زیادی دارد. مسائل فیزیک کنکور بر خلاف کتاب درسی سخت و دشوار هستند و حل آن‌ها به دانش بالایی نیاز دارد. در حال حاضر درس فیزیک در تمامی مدارس ایران تدریس می‌شود اما نکته مهم پیدا کردن بهترین استاد فیزیک برای یادگیری راحت و بدون مشکل این درس است. درس فیزیک هم شامل مفاهیم حفظ کردنی است و هم شامل مسائل مختلف که حل تمامی آن‌ها صرفا با دانستن فرمول امکان پذیر نیست. گاهی اوقت برای حل یک مسئله باید از چندین فرمول استفاده کنید که این امر زمان زیادی از شما در زمان کنکور می‌گیرد. در نتیجه شما باید با روش‌های تستی حل مسائل و مبانی کنکور آشنا باشید. برخی از اساتید فزیک با توجه به اینکه تمامی افراد در یک سطح نیستند درس فیزیک را تنها به صورت خصوصی تدریس می‌کنند.

 

بهترین روش تدریس فیزیک کنکور چیست؟

حتما شما به عنوان مدرس و استاد فیزیک خودتان تجربیات زیادی داشته باشید و براساس نمرات و نتایجی که شاگردان شما دریافت کرده‌اند و براساس کلاس‌هایی که برگزار کرده‌اید به جمع بندی خوبی برای روش تدریس رسیده باشید و بتوانید به راحتی روش مناسب تدریس درس را پیدا کنید اما نکته‌ی مهم این است که شما پس از سال‌ها به این ترجبه می‌رسید و به همین دلیل در سال‌های ابتدایی تدریس دانش کافی در این حوزه نخواهید داشت. اگر می‌خواهید به عنوان یک مدرس و استاد تازه کار فعالیت در زمینه تدریس خصوصی فیزیک و یا تدریس فیزیک در مدرسه و دانشگاه را شروع کنید باید اطلاعات خود در ارتباط با روش‌های مختلف تدریس فزیک و روش‌های نوین تدریس این درس را افزایش دهید و بتوانید با یاددان روش‌های صحیح تست زنی دانش آموزان را به این حوزه علاقه مند کنید. هر معلم و استادی برای تدریس درس فیزیک روش خاص خودش را دارد. بسیاری از اساتید از روش تدریس خودشان راضی هستند و نتایج هم نشان می‌دهد که روش آنها برای ارائه درس مفید است. بنابراین واضح است که برای آموزش درس فیزیک روش‌های خوب زیادی وجود دارد و اینطور نیست بتوان ادعا کرد که تنها یک روش به عنوان بهترین روش وجود دارد و سایر روش‌های موجود برای آمزوش کافی نیستند. در این مقاله بهترین استاد فیزیک و روش‌هایی که معمولا برای تدریس درس فیزیک مفید هستند را بررسی خواهیم کرد.

 

پیش از این که در رابطه با نکات برای افزایش بازدهی کلاس‌های خصوصی فیزیک و یا کلاس‌های گروهی این درس صحبت کنیم، باید یک نکته مهم دیگر را بررسی کنیم، همانطور که گفته شد، هر استاد و مدرسی ممکن است برای ندریس فیزیک روش مختص خودش را داشته باشد. علاوه بر ایت اغلب اساتید با وجود اینکه از روش‌های متفاوتی برای تدریس درس فیزیک استفاده می‌کنند باز هم  نتیجه خوبی می‌گیرند و دانش آموزان از شیوه تدریس آن‌ها رضایت بالایی دارند.

 

نکته بسیار کلیدی این است که اگر شما به عنوان یک معلم خصوصی و یا دبیر دبیرستان و یا استاد دانشگاه به درس فیزیک و تدریس این درس علاقه داشته باشید، مسلما می‌توانید به شکلی درس را ارائه دهید که ذاب و لذت بخش باشد. در نتیجه اگر بتوانید تکنیک و روش‌های تدریس درس فیزیک را یاد بگیرید اما خودتان به درس فیزیک علاقه نداشته باشید در نهایت کلاس شما خشک و بی روح خواهد بود و جذابیتی برای دانش آموزان ندارد. شما باید در ابتدا خودتان به درس و کاری که مشغول به انجام آن هستید علاقه داشته باشید و بتوانید به راحتی با دانش آموزان و مسائل جدید سر و کله بزنید و روش‌های تدریس جدید را برای یادگیری فعال دانش آموزان به کار ببرید.

آموزش فیزیک کنکور

آموزش فیزیک کنکور

با توجه به مطلبی که بررسی کردیم اگر در جستجوی بهترین روش تدریس فیزیک هستید و می‌خواهید یک معلم و دبیر فیزیک خوب باشید در گام اول باید ابتدا از خودتان بپرسید که آیا به درس فیزیک و تدریس آن علاقه دارید یا نه تنها برای کسب درآمد به این شغل مشغول هستید. اگر از تدریس درس فیزیک لذت می‌برید، روش‌های افزایش کیفیت کلاس برای شما مناسب هستند اما اگر تدریس درس دیگری را دوست دارید بهتر است تدریس آن درس را شروع کنید چرا که تدریس فیزیک بدون دانش فایده‌ای ندارد و برای شما سخت خواهد بود. علاوه بر این دانش آموزان نیز نمی‌توانند به راحتی با شما و آموزش‌های شما کنار بیایند. موفقیت و کسب درامد بالا از تدریس خصوصی فیزیک کنکور وابسته به روش تدریس شما و میزان علاقه شخصی شما به این درس است.

 

به همین دلیل است که توصیه می‌شود برای موفق شدن در تدریس درس فیزیک، قبل از اینکه بخواهید نحوه تدریس را آموزش ببینید باید پیش نیاز لازم را داشته باشید و آن هم این است که به درس فیزیک علاقه داشته باشید. وقتی با علاقه تدریس به دانش آموزان را شروع می‌کنید آن‌ها نیز به این درس علاقه مند می‌شوند و به نحوه تدریس شما خوب گوش می‌دهند، در نهایت در امتحان نمرات خوبی می‌گیرند و به این درس علاقه مند می‌شوند.

 

وقتی به درس فیزیک علاقه دارید لحن تدریس شما متفاوت از فردی می‌شود که به این درس علاقه ندارد و فقط برای کسب درآمد و کار به تدریس فیزیک مشغول است. مسلم است که تسلط بر درس بسیار مهم است شما باید با استفاده از انواع تکنیک‌های تدریس برتر، دانش آموزان را در راه یادگیری فیزیک همراهی کنید و کاری کنید که یادگیری فیزیک برای آن‌ها شیرین و جذاب و بدون مشکل باشد. ولی اگر خود شما علاقه‌ای به تدردس نداشته باشید با وجود اینکه تمام موارد را رعایت می‌کنید در نهایت کلاس شما جذابیتی نخواهد داشت و دانش آموزان خسته و بی حوصله از کلاس شما خارج می‌شوند. به همین دلیل اگر می‌خواهید در کار خودتان بهترین باشید بهتر است درسی را تدریس کنید که خودتان به آن علاقه دارید.

 

درسی که به آن علاقه دارید معمولا درسی است که خودتان در زمان تحصیل نمرات خوبی از آن درس دریافت می‌کردید و با علاقه در کلاس درس حاضر می‌شدید. فردی که فیزیک را با علاقه تدریس می‌کند پیش نیازهای لازم برای داشتن بهترین روش تدریس فیزیک را نیز دارد. در کنار این مورد مواردی دیگری نیز هستند که به شما کمک میکنند تا به بهترین استاد فیزیم تبدیل شوید که در ادامه هر کدام از این موارد را نیز به صورت دقیق بررسی خواهیم کرد.

 

برای داشتن یک تدریس خوب و عالی باید بر دروسی که ارائه می‌دهید تسلط کامل و کافی داشته باشید.  شما باید در ابتدا خودتان بر روی مفاهیم تسلط کامل و کافی را داشته باشید تا بتوانید بدون مشکل درس را به دانش آموزان تدریس کنید. همان طور که حتما می‌دانید درس فیزیک یک درس فهمیدنی و درک کردنی است؛ شما باید تا جایی که می‌توانید خودتان به درک درست و صحیحی از مطالب برسید تا بتوانید آن را به درستی به دانش آموزان آموزش دهید. فیزیک متوسطه راحت است اما تدریس فیزیک دانشگاهی به سطح تسلط بالاتری از دانش نیاز دارد. شما باید به عنوان معلم سعی کنید راهکارهای مختلفی که برای حل مسائل وجود دارد را خوب متوجه شوید. هر چه قدر که خودتان درک بهتر و عمیق تری از مطالب داشته باشید در نهایت کلاس‌های شما برای دانش آموزان مفید تر خواهد بود. سعی کنید هر مبحث و فرمول و رابطه‌ای را که توضیح می‌دهید مثال‌های واقعی برای آن‌ها ارائه دهید تا دانش آموزان اثر فیزیک را به صورت ملموس و از نزدیک متوجه شوند.

 

دانشجویان و دانش آموزان دوست دارند روابطی که یاد می‌گیرند را بدانند و متوجه شوند که این موارد در واقعیت چه کاربردی ممکن است داشته باشند و دارند. اگر کاربردهای واقعی برای مسائل فیزیک ذکر کنید شاگردهای شما درس فیزیک را درسی شیرین و قشنگ می‌بینند و راحت تر با آن ارتباط برقرار میکنند و برایشان جذاب است. تلاش کنید فقط به ارائه فرمول‌ها اکتفا نکنید و هر مطلبی را که ذکر می‌کنید مثال‌های واقعی از قبل برای آن آماده کرده باشید و به دانش آموزان ارائه دهید تا آن‌ها نیز به صورت عملی مفاهیم فیزیک را متوجه شوند. برای نمونه در بحث حرکت پرتابی می‌توانید گل شدن توپ بسکتبال، برخورد گلوله با موشک را مثال بزنید.

 

بهترین روش تدریس فیزیک این است که در کنار ارائه فرمول‌ها و روابط بتوانید مثال‌های واقعی را با فیلم و عکس به شاگردهای دانش آموزان ارائه دهید تا آن‌ها در عمل کاربرد فیزیک را ببینند. استفاده از فیلم و عکس در کلاس به درک بهتر مطلب کمک می‌کند و سبب می‌شود تا شما کلاس جذابتری داشته باشید. بهترین روش تدریس برای موفقیت در تدریس خصوصی و گروهی شیمی داشتن دانش کافی در حوزه درس فیزیک و به کارگیری از روش‌های مدرن و جدید تدریس درس شیمی است.

 

سعی کنید کلاس‌های فیزیک را به صورت دو طرفه برگزار نمائید. اساتیدی که کلاس‌های دو طرفه دارند و روش تدریس آنها به گونه‌ای است که شاگردها خودشان هم هم در ارائه درس دخالت می‌دهند بسیار موفق تر هستند، اگر فقط خودتان حرف بزنید ممکن است بعضی از دانش آموزان شما حواسشان پرت شود و مشغول کار دیگری باشند و یا خسته شوند و علاقه‌ای به گوش دادن نداشته باشند. اما وقتی دانش آموزان خودشان در تدریس مشارکت دارند به صورت فعال در کلاس حضور دارند و همین عامل سبب می‌شود تا به دقت به درس و کلاس گوش دهند.

بهترین روش تست فیزیک

بهترین روش تست فیزیک

شما باید از دانش آموزان سوال بپرسید و شاگردهای خودتان را در ارائه درس مشارکت دهید‌ایم امر باعث می‌شود تا همه حواس خودشان را جمع کنند، در این شرایط هر شخصی احتمال این را می‌دهد که سوال بعدی از او پرسیده شود. بنابراین این روش در افزایش بازدهی کلاس بسیار موثر است. وقتی دانش آموزان به درس گوش نمی‌دهند و می‌بینند که همکلاسی ایشان به خوبی دارند به سوال‌ها پاسخ می‌دهدن، آنها هم علاقه مند می‌شوند که به درس گوش دهند. در بسیاری از موارد می‌توانید بحث جدید را یک بار به صورت کلی ارائه کنید و از شاگردهای خودتان بخواهید هر مطلبی را که متوجه شده‌اند توضیح دهند و به تدریج وارد جزئیات مبانی فیزیک شوید. در اغلب موارد شاگردهای شما مطلبی را که با بیان شما متوجه نشده‌اند از زبان همکلاسی خودشان بهتر متوجه می‌شوند. بنابراین، در کنار رعایت کردن سایر مواردی که بررسی کردیم، می‌توان گفت یکی از موثرترین عوامل در داشتن بهترین روش تدریس فیزیک این است که کلاس‌های خودتان را به صورت دو طرف برگزار کنید و دانش آموزان بخواهید تا آن‌ها هم به صورت فعال در تدریس شرکت کنند. با توجه به مطالبی که تا به این جای مقاله بررسی کردیم می‌توان گفت در نظر گرفتن موارد زیر برای داشتن بهترین روش تدریس و آموزش دادن فیزیک بسیار مفید است:

با علاقه درس فیزیک را آموزش دهید چه به صورت فردی و چه به صورت گروهی اگر به تدریس درس فیزیک علاقه داریدپیش نیاز‌های لازم برای کسب موفقیت‌های بزرگ در این درس را دارید.

– به صورت کامل و 100 درصدی بر روی مبانی درس فیزیک مسلط باشید. به هر میزان درک بهتر و عمقی تری از مطالب داشته باشید کلاس شما نیز برای دانش آموزان جذاب تر و مفید تر خواهد بود.

در زمان ارائه هر مطلب و مبحث جدید سعی کنید از مثال‌های واقعی و عملی و ملموس استفاده کنید. در این شرایط دانش آموزان ما  شما به درس علاقه مند تر می‌شوند و از یادگیری آن لذت می‌برند. استفاده از فیلم و عکس در کلاس‌های خصوصی و گروهی فیزیک بسیار مفید و موثر است.

تا جایی که می‌تواند و وقت کلاس به شما اجازه می‌دهد کلاس‌های فیزیک را به صورت دو طرفه برگزار کنید. شاگردان را در مباحث مشارکت دهید، از آنها سوال بپرسید و توضیح بخواهید.

این عوامل همگی در کنار هم سبب می‌وشوند تا شما به یکی از بهترین اساتید درس فیزیک تبدیل شوید و بتوانید روز به روز پیشرفت کنید. پیشرفت یک مدرس در گرو نتیجه‌ای است که دانش آموزان از روش تدریس او می‌گیرند. اگر دانش آموزان از روش تدریس شما راضی باشند شما روز به روز پیشرفت خواهید کرد و موفق تر خواهید بود.

یادگیری فیزیک موضوعی است که اغلب در دل دانش آموزان ترس ایجاد می‌کند. بسیاری آن را موضوعی خشک و دشوار، پر از معادلات پیچیده و مفاهیم انتزاعی می‌دانند. با این حال، حقیقت این است که فیزیک در اطراف ما وجود دارد و درک اصول آن می‌تواند به درک بیشتر دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم منجر شود. دانش آموزی که با این موضوع دست و پنجه نرم می‌کند یا به سادگی کسی که به دنبال تعمیق درک شما از جهان است.

 

اگر برای یافتن انگیزه برای مطالعه فیزیک تلاش می‌کنید، تنها نیستید. بسیاری از دانش آموزان موضوع را چالش برانگیز و انتزاعی می‌دانند و ممکن است ارتباط فیزیک را با زندگی روزمره خود نبینند. با این حال، راه‌های زیادی برای برانگیختن علاقه به فیزیک و بهره بردن از شگفتی‌های دنیای طبیعی وجود دارد. یکی از روش‌های موثر این است که دنیای طبیعی اطراف خود را کشف کنید. در پارک قدم بزنید، غروب خورشید را تماشا کنید یا در یک شب صاف به ستاره‌ها خیره شوید. سعی کنید به قوانین و نیروهای فیزیکی در کار توجه کنید – نحوه سقوط اجسام به زمین، الگوهای نور و سایه، حرکت سیارات و ستارگان. با توجه به دنیای اطراف خود، می‌توانید شروع به دیدن فیزیک در عمل کنید و نسبت به علمی که آن را توضیح می‌دهد کنجکاوی ایجاد کنید.

 

یکی دیگر از راه‌های علاقه مند شدن به فیزیک، تماشای فیلم‌های مستند و ویدئویی در مورد این موضوع است. برنامه‌های بسیار خوبی وجود دارد که فیزیک را در دسترس و جذاب می‌کند، از نمایش‌های علمی عامه پسند گرفته تا سخنرانی‌های فیزیکدانان برجسته. با دیدن فیزیک در عمل و شنیدن آخرین اکتشافات، می‌توانید عمق و اهمیت این میدان جذاب را درک کنید. در نهایت، خواندن کتاب‌های علمی رایج راهی عالی برای علاقه مند شدن به فیزیک است. نویسندگان زیادی وجود دارند که در دسترسی به مفاهیم پیچیده علمی برای مخاطب عام تخصص دارند، مانند استیون هاوکینگ، ریچارد فاینمن و برایان گرین. با خواندن این کتاب‌ها، می‌توانید درباره تحقیقات و نظریه‌های پیشرفته‌ای که درک ما از جهان را پیش می‌برند، بیاموزید و برای عمیق‌تر کردن موضوع الهام بگیرید. اگر هنوز این کار را نکرده‌اید، با خواندن «تاریخ مختصر زمان» اثر استیون هاوکینگ شروع کنید.

 

فیزیک یکی از جذاب ترین موضوعاتی است که وجود دارد. این موضوعی است که به ما کمک می‌کند تا دنیای طبیعی اطرافمان را درک کنیم، از کوچکترین ذرات زیر اتمی گرفته تا گستره وسیع کیهان. فیزیک نه تنها موضوع مورد علاقه دانشگاهی است، بلکه در بسیاری از زمینه‌های تکنولوژیکی نیز بسیار مهم است. یکی از دلایل اصلی جالب بودن فیزیک، توانایی آن در توضیح رفتار جهان طبیعی است. فیزیک به ما کمک می‌کند تا اصول اساسی حاکم بر جهان را از قوانین حرکت گرفته تا خواص ماده و انرژی درک کنیم. با درک این اصول می‌توانیم دنیای اطراف خود را بهتر درک کنیم و حتی رفتار سیستم‌های فیزیکی را پیش بینی کنیم. فیزیک نیز موضوعی است که کاربردهای عملی زیادی در فناوری دارد. برای مثال، در توسعه تکنیک‌های تصویربرداری پزشکی پیشرفته مانند MRI، در ایجاد مواد جدید با خواص خاص، و در طراحی و ساخت فناوری‌های پیشرفته مانند رایانه‌ها و گوشی‌های هوشمند ضروری است. فیزیک نقش مهمی در بسیاری از پیشرفت‌های تکنولوژیکی ایفا کرده است که جهان ما را در قرن گذشته متحول کرده است. به عنوان مثال، نظریه نسبیت که توسط آلبرت اینشتین ارائه شده است، یکی از زیباترین و زیباترین نظریه‌های فیزیک است. درک جدیدی از فضا و زمان به ما می‌دهد و درک ما از جهان را متحول کرده است. سادگی و ظرافت این نظریه، همراه با مفاهیم عمیق آن، آن را به یکی از جذاب ترین و جذاب ترین ایده‌ها در تمام علوم تبدیل کرده است.

فیزیک

فیزیک

نکاتی برای جذاب کردن درس فیزیک

به اصول اولیه مسلط شوید

یک پایه قوی برای تسلط بر فیزیک ضروری است. قبل از اینکه به موضوعات پیچیده تر بروید، زمانی را صرف تسلط بر اصول اولیه، مانند معادلات، فرمول‌ها و قوانین کنید. این به شما کمک می‌کند تا مفاهیم پیشرفته تر را سریع و آسان درک کنید.

یک رویکرد مفهومی داشته باشید

فیزیک یک موضوع مفهومی است و درک پیامدهای کلی هر نظریه یا قانونی ضروری است. به جای به خاطر سپردن معادلات یا مثال‌ها، بر درک مفاهیم تمرکز کنید. درک “چرا” پشت یک مفهوم به شما کمک می‌کند اطلاعات را بهتر حفظ کنید.

فقط برای امتحان درس نخوانید

فیزیک را نمی‌توان حفظ کرد و برای امتحانات دوباره به یاد آورد. فیزیک رفتار طبیعت را توضیح می‌دهد و درک کاربردهای آن در دنیای واقعی ضروری است. سعی کنید فیزیک را در زندگی روزمره خود اعمال کنید و دنیای طبیعی اطراف خود را مشاهده کنید تا مفاهیم را ملموس تر کنید. این به شما کمک می‌کند تا درک عمیقی از فیزیک داشته باشید و آن را جالب تر کنید.

به زبان فیزیک مسلط شوید

ریاضیات زبان فیزیک است. توسعه یک درک قوی از ریاضیات می‌تواند به شما در درک بهتر فیزیک کمک کند. سعی کنید به طور منظم ریاضیات را تمرین کنید و درک درستی از حساب دیفرانسیل و انتگرال، هندسه و جبر داشته باشید.

از مثال‌های دنیای واقعی استفاده کنید

اتصال فیزیک به دنیای واقعی برای جالب کردن آن ضروری است. از مثال‌هایی از زندگی روزمره خود برای توضیح مفاهیم فیزیک استفاده کنید. به عنوان مثال، حرکت یک آونگ می‌تواند مفهوم حرکت تناوبی را توضیح دهد، و حرکت یک ترن هوایی می‌تواند قوانین حرکت را توضیح دهد.

اتصال فیزیک به موضوعات دیگر

فیزیک یک موضوع مجزا نیست. با سایر علوم مانند شیمی، زیست شناسی و زمین شناسی در ارتباط است. درک این ارتباطات می‌تواند به شما کمک کند تا درک وسیع تری از فیزیک داشته باشید و آن را جالب تر کنید. همکاری با همسالان خود می‌تواند یادگیری فیزیک را به تجربه‌ای تعاملی تر و جذاب تر تبدیل کند. گروه‌های مطالعه، جلسات حل مسئله و بحث می‌تواند به شما در درک بهتر مفاهیم کمک کند و فیزیک را جالب کند.

آموزش فیزیک

آموزش فیزیک

سخن پایانی

فیزیک موضوعی جذاب است که می‌تواند به ما در درک دنیای اطراف و فناوری‌هایی که استفاده می‌کنیم کمک کند. با کاوش در دنیای طبیعی، تماشای فیلم‌های مستند، خواندن کتاب‌های علمی رایج و استفاده از مثال‌های واقعی، می‌توانیم فیزیک را جذاب تر و جذاب تر کنیم. علاوه بر این، تسلط بر مبانی، اتخاذ رویکرد مفهومی، تسلط بر زبان فیزیک و خواندن خارج از کتاب درسی از روش‌های کلیدی برای موفقیت در فیزیک هستند.

 

اتصال فیزیک به موضوعات دیگر و همکاری با همسالان نیز می‌تواند به ما کمک کند تا درک و درک عمیق تری از موضوع به دست آوریم. مهم است که به یاد داشته باشید که فیزیک فقط موضوعی برای دانشگاهیان یا دانشمندان نیست، بلکه با زندگی روزمره ما مرتبط است و در دنیای واقعی در زمینه‌هایی مانند مهندسی، پزشکی و انرژی کاربرد دارد.

 

بنابراین، اگر در تلاش هستید که فیزیک را را به روشی نون تدریس کنید، رویکردهای متفاوتی را امتحان کنید و جنبه‌های مختلف موضوع را بررسی کنید تا زمانی که آنچه را که به شما الهام می‌بخشد بیابید. چه زیبایی و ظرافت نظریه‌ها، چه کاربردهای فناوری یا رضایت از حل یک مسئله، روشی در فیزیک برای همه وجود دارد.

امتیاز 5 از 5
عارف ربیعیان

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0