عارف ربیعیان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

بهترین روش تست زنی فیزیک

دسته بندی :فیزیک ۲ دی ۱۴۰۲ عارف ربیعیان 170
تست فیزیک

فیزیک یکی از درس‌های مهم و پایه برای یادگیری علوم مختلف در جهان است. بهترین روش تست زنی فیزیک به شما کمک میکند تا بتوانید تست‌های فیزیک را در کنکور در مدت زمان کوتاه تری جواب بدهید و در زمان خود صرفه جویی خوبی داشته باشید. تست‌های فیزیک کنکور بر خلاف محتوای کتاب درسی سخت تر و به مراتب پیچیده تر هستند بر همین اساس روش حل مسائل کتاب و امتحانات نهایی با تست‌های کنکور کاملا متفاوت است و برای تست زنی کنکور شما باید روش‌ها و متد‌های تست زنی کنکور را بدانید و به درستی از آن‌ها استفاده کنید.

 

روش‌ها و تکنیک‌های تست زنی فیزیک کنکور یکی از مواردی است که اغلب دانش آموزان کنکور به دنبال آن هستند و دوست دارند روش‌های تست زنی کنکور را بدانند تا بتوانند از پس تست‌های سخت کنکور بر بیاییند. علاوه بر آن دانش آموزان، افراد  پشت کنکوری نیز به دنبال آن هستند؛ اما منظور ما از نکات تست زنی فیزیک چیست؟ شما زمانی که دارید درس فیزیک را مطالعه می‌کنید و تست‌های هر درس را پاسخ می‌دهید به کمک چندین روش قبل از مطالعه و بعد از مطالعه؛ قادر خواهید بود که تعداد سؤالات زیادی را به‌صورت صحیح پاسخ دهید. روش حل مسائل کنکور را در ادامه مقاله بررسی خواهیم کرد، روش حل مسائل کنکور را در ادامه مقاله بررسی خواهیم کرد توجه داشته باشید که در ادامه مقاله در رابطه با تکنیک تست زنی فیزیک کنکور شما باید از تمامی قسمت‌های کتاب و نکات نکته برداری کنید و تمامی موارد نکات پشت هم را یادداشت کنید تا بتوانید در زمان زیاد به راحتی به آن مراجعه کنید.

 

فیزیک همیشه از جمله دروسی است که اغلب دانش آموزان به آن علاقه زیادی ندارند، البته این موضوع بسیار عجیب نیست به این دلیل که گستردگی موضوعات و سؤالات و روابط در درس فیزیک زیاد است و  برای هر کدام از آن‌ها نیز روش و فرمولی تعریف شده وجود دارد به همین دلیل دانش آموز برای حفظ کردن و یا درک کردن روش حل و حفظ مسائل ممکن است به مشکل برخورد کنند، این موضوع سبب خواهد شد که دانش آموزان علاقه چندانی به این درس اختصاصی نداشته باشند و درس فیزیک را نادیده بگیرند. توجه داشته باشید که درس فیزیک یکی از دروس مهم در کنکور بوده است در رشته تجربی ضریب 7 دارد و در رشته ریاضی ضریب 9 دارد. علاوه بر این مورد شما با درک کردن هر مفهوم بر خلاف حفظ کردن می‌توانید تسلط خود را بر روی تست‌های کنکور افزایش دهید.

تکنیک تست فیزیک

تکنیک تست فیزیک

بهترین روش تست زنی فیزیک

آموزش مناسب و تأثیر آن بر روی تکنیک تست زنی فیزیک کنکور ( رابطه مستقیم)

همواره بین آموزش و حل سؤال، نتیجه و کارنامه رابطه مستقیم و دقیقی وجود دارد، برای نمونه اگر آموزش مناسب باشد و بر این دانش آموزان مطالعه کافی داشته باشند مسلما می‌توانند به راحتی مسائل فیزیک را حل کنند و به مشکلی برخورد نکنند، به عبارتی فرمول موفقیت در آزمون‌ها همین روند است؛ اگر شما میزان ساعت مطالعه خوبی داشته باشید و مطالعه صحیحی نیز داشته باشید اما در ادامه نتیجه خوبی برای شما حاصل نشد، در آن زمان شما باید نحوه آموزش خود را تغییر دهید. پیشنهاد ما به شما این است که از همان ابتدا آموزش مناسبی را براساس سطح خود انتخاب کنید، اگر در بین سال تحصیلی متوجه این موضوع شوید و دوست دارید آموز خود را از نو شروع کنید قطعاً زمان زیادی انیاز دارید به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم آموزش را از همان روز‌های ابتدای سال شروع کنید تا زمان برای تمرین و تکرار کم نیاورید و دچار مشکلی نشوید.

 

در سایت ما برای دانش آموزانی که به دنبال آموزش مناسب هستند؛ آموزش فیزیک بسیار عالی و تکنیک‌های تست زنی ارائه شده است؛ شما با شرکت کردن در دوره آموزشی ما می‌توانید از سطح مبتدی عبور کنید و به سطح پیشرفته در درس فیزیک برسید. علاوه بر این موضوع تسلط شما بر روی تکنیک تست زنی فیزیک کنکور هم افزایش پیدا می‌کند و فیزیک برای شما دیگر درس سخت و مشکلی نخواهد بود.

 

تکنیک تست زنی فیزیک کنکور به شکل جامع

از ابتدای مقاله موضوعات مبتدی برای شما شرح دادیم و بررسی کردیم و نگاه کلی به درس فیزیک کنکور انداختیم. اما از این به بعد برای شما موارد مهم‌تر و البته تخصصی دروس فیزیک را بررسی خواهیم کرد. در ادامه موارد و نکاتی که به شما کمک می‌کنند تا بتوانید فیزیک کنکور را بهتر حل کنید و در درس فیزیک پیشرفت خوبی داشته باشید شرح خواهیم داد پیشنهاد می‌کنیم این موارد را یادداشت کرده و مرور کنید.

از تبدیل یکاها شروع کنید

در  فصل اول دهم فیزیک تبدیل یکاها به دانش آموزان معرفی می‌شود شاید در نگاه اول حفظ کردن جدول تبدیل یکاها برای شما کمی دشوار باشد ولی باید بدانید که هیچ روشی برای فرار از حفظ کردن این جدول وجود ندارد و شما باید این جدول را به خاطر بسپارید و جدول مربوط به تبدیل یکاها را حفظ کنید؛ شما برای تبدیل سانتی متر به متر و البته کیلو گرم به گرم و یا لیتر به متر مکعب باید تبدیل یکاها را بدانید،  این موضوع به‌صورت 100 درصد در فرایند حل مسئله به شما کمک می‌کند، در کنار حل مسائل شیمی این موارد در کنکور نیز می‌توانند به شما کمک بسیار زیادی کنند؛ علاوه بر این موضوع توجه داشته باشید که یکاها در برخی از موارد به‌صورت si به شما داده می‌شوند و در برخی از مواقع عکس این موضوع در مسائل مطرح می‌شود و شما باید دقت زیادی در این مورد داشته باشید.

 

در برخی از سؤالات کنکور و یا آزمون‌های آزمایشی داده‌های سؤال به‌صورت si  نیست و نیاز است که شما آن‌ها را تبدیل واحد کنید اگر دانش آموزی به این موضوع اهمیت ندهند پس از حل مسئله متوجه می‌شود که پاسخ سؤال آن در بین گزینه‌ها نیست و این موضوع به ضرر دانش آموز است، شما می‌توانید در انتهای محاسبات نیز تبدیل یکا را انجام دهید اما ممکن است فراموش کنید به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم ازابتدای حل مسئله این کار را انجام دهید.

 

مفهوم مهم‌تر از هر چیزی است

دومین نکته در مورد روش‌های تست زنی فیزیک کنکور تسلط بر روی مفهوم‌ها است؛ ولی اما باید تسلط کافی بر روی مفاهیم داشته باشید یا پیدا کنید و ‌این تسلط چه کمکی به شما می‌کند؟ برای درک بهتر از این موضوع در ادامه مقاله مثال‌هایی را ذکر خواهیم کرد؛ در فصل دوم کتاب دهم شما با فشار شاره‌ها آشنا می‌شوید و مطالب مختلفی را در این حوزه فرا می‌گیرید. توجه داشته باشید که مفاهیم زیادی از این فصل استخراج می‌شوند و شما نیاز دارید تا به صورت مداوم این مفاهیم را مطالعه و مرور کنید این مورد به تکنیک تست زنی فیزیک کنکور و تسلط شما هم بسیار کمک می‌کند، شما باید این روش را برای تمامی فصول درس فیزیک خود انجام دهید تا در نهایت بتوانید تست‌های فیزیک را در زمان کوتاهی حل کنید. مفهومی در این فصل وجود دارد که می‌گوید اگر لوله‌های u شکل از مایع یکسانی پر شده باشند می‌توانید دو نقطه در این لوله انتخاب کنید و نتیجه بگیرید که فشار در هر دو نقطه یکسان است. شما می‌توانید با درک این نکته تست‌های مایعات یکسان در کنکور را سریع و به راحتی پاشخ دهید.

 

از تست زدن نترسید

منابع زیادی وجود دارند اما منبع اصلی شما می‌تواند سؤالات کنکور باشد، همیشه دانش آموزان از تست زدن در درس فیزیک می‌ترسند البته که این موضوع به ضرر شما تمام می‌شود چرا که شما نمی‌توانید با سوالات آشنایی پیدا کنید. اما این ترس از کجا نشات می‌گیرد؟ دانش آموزانی که برای بار اول تست می‌زنند ترس از آن داردن که نتیجه مطلوبی در انتها نگیرند و درصد فیزیک آن‌ها پایین شود، مسلم است که در بار اول شما ممکن است نتیجه خوبی نگیرید به این دلیل که شما با یک بار آزمون دادن نمی‌توانید با شرایط سؤالات و نحوه طرح کردن سؤال از مبحث آشنا شوید. اما در این شرایط چکاری می‌توان کرد؟ کتاب‌های کمک درسی وجود دارند که در کنار سوالات تستی آموزش‌هایی را نیز به دانش آموزان ارائه می‌دهند شما با مطالعه این دسته از کتاب‌ها می‌توانید  با تمامی حالات تست‌ها آشنا خواهید شوید. شما زمانی می‌توانید در تکنیک تست زنی فیزیک کنکور مسلط شوید که مسائل فیزیک زیادی را حل کرده باشید. شما بایدآن‌قدر تست حل کرده باشید که اگر با تستی رو به رو شدید انگار قبلاً مشابه آن را حل کرده‌اید البته این موضوع به شما کمک خواهد کرد که درصد بالایی از فیزیک برای خود ثبت کنید و در کنکور موفق شوید.

بهترین روش تست فیزیک

بهترین روش تست فیزیک

روش تست زنی کنکور فیزیک

سؤالات کنکور بحثی متفاوت با امتحانات نهایی دارند در حال حاضر در کنکور نظام جدید طراحان سعی بر این دارند که مفهوم را وارد سؤالات کنند و ذهن دانش آموزان را به چالش بکشند و از آن‌ها بخواهند که به سؤالات به‌درستی پاسخ بدهند. این موضوع سبب شده  است تا دانش آموزان برای موفقیت در کنکور و تکنیک تست زنی فیزیک کنکور مطالعه عمقی و مفهومی‌ تری نیاز داشته باشند. مطالعه نه روزنامه واری در کنکور نتیجه مناسبی برای شما به ارمغان نمی‌آورد. شما باید مطالب فیزیک را برای موفقیت در کنکور به صورت مفهومی مطالعه کنید به طوری که بتوانید خودتان برای خودتان از عمق کتاب سوال طرح کنید.

متن کتاب فیزیک را حتما مطالعه کنید

از اشتباهات رایج دانش آموزان این است که اصلاً متن کتاب را مطالعه نمی‌کنند، البته این افراد بر این باور هستند که در کنکور از دروسی مانند فیزیک فقط سؤالات عمقی مطرح می‌شود در حالی که این باور درست نیست و شما باید متن کتاب درسی خودتان را هم مرور کنید و بر روی نکات توجه خاصی داشته باشید. توجه داشته باشید که از متن کتاب مفاهیم متفاوتی استخراج می‌شوند و شما باید دائم آن‌‌ها را مطالعه کنید. در آزمون‌های آزمایشی و در کنکور نیز از این تیپ سؤال‌ها وجود دارند و شما می‌توانید با مطالعه متن کتاب به راحتی و بدون مشکل این سوالات را حل کنید. در این شرایط شما حداقل می‌توانید ده درصد از فیزیک کنکور را پاسخ دهید. در دروسی مانند شیمی هم این نکته وجود دارد؛ شیمی علاوه بر مسائلی که از آن در کنکور ذکر می‌شود. قطعاً که سؤالاتی از متن کتاب هم استخراج  می‌شوند و دانش آموز با پاسخ دادن به تک تک آن سؤالات به‌راحتی می‌تواند درصد نسبتاً خوبی بگیرند برای اطمینان از این موضوع می‌توانید مقاله تکنیک تست زنی شیمی کنکور  را به‌خوبی مطالعه و نکته برداری کنید.

 

از صورت سؤال‌هایی که طولانی هستند نترسید

یکی دیگر از تکنیک تست زنی فیزیک کنکور این است که شما از صورت سؤالات طولانی نترسید. توجه داشته باشید که طراحان کنکور همیشه سؤالات ابتدایی را سخت در نظر می‌گیرند تا دانش آموزان بترسند و دچار استرس شوند و تمرکز خود را از دست بدهند و نتوانند به سؤالات دیگر پاسخ دهند. این موضوع همیشه در سؤالات رایج است و شکی هم درآن هم نیست. البته در دو سه سال اخیر سؤالات با متن زیادی طرح می‌شوند. طولانی بسیار زیاد استفاده می‌شوند؛ به صورتی که طراح صورت سؤال را وحشتناک طرح می‌کند اما در واقع به‌راحتی می‌توانبد به آن پاسخ دهید. در برخی از شرایط از سؤالاتی که صورت سؤال کمتری دارند آسان‌تر حل می‌شوند به همین دلیل است که به شما توصیه می‌کنیم از صورت سوالات نترسید.

 

 طبقه بندی کردن سؤالات

اغلب مشاوران به دانش آموزانی که کنکور در پیش دارند توصیه می‌کنند که در آزمون‌ها همیشه طبقه بندی سؤالات را رعایت کنند تا نتیجه مطلوبی در نهایت بگیرند به آن معنی که اگر سؤالی سخت باشد آن را در انتها پاسخ دهید و حتی یک ثانیه به آن هم فکر نکنید؛ اما طراح سؤال بر خلاف این را از شما می‌خواهد که در واقع  بازی با روان شما است. در نتیجه این امر شما دیگر تمرکز کافی برای حل سؤالات بعدی ندارید و آزمون را خراب خواهید کرد، با روشی که برای شما ذکر کردیم، شما می‌توانید به‌راحتی و بالای 90 درصد خونسردی خودتان را حفظ کرده و نتیجه خوبی را کنکور فیزیک به دست آورید.

 

افزایش ساعت مطالعه و برنامه ریزی درست و صحیح

علاوه بر تکنیک تست زنی فیزیک کنکور که در این مقاله آن‌ها را بررسی کردیم عوامل دیگری نیز در تست زنی فیزیک کنکور دخیل هستند و به رتبه برتر شدن شما کمک می‌کنند. اولین مورد افزایش ساعت مطالعه برای کنکور است که دانش آموزان باید با توجه به روش‌های خاصی ساعت مطالعه خودشان را افزایش بدهند؛ زمانی که شما میزان مطالعه زیادی داشته باشید قطعاً می‌توانید سوالات مختلفی در مورد کنکور فیزیک را جواب دهید. روش برنامه‌ ریزی درسی کنکور امروزه بسیار مهم است؛ برنامه‌ای که متناسب با سطح دانش آموز است و دانش آموز بتواند آن را اجرا کند باید به شکل اختصاصی برای هر فرد ارائه شود. اجرا کردن برنامه به‌صورت مداوم می‌تواند موفقیت شما را در نهایت به همراه داشته باشد.

فیزیک

فیزیک

فیزیک

فیزیک یک درس فوق‌العاده دقیق است. هیچ میانبری برای درک فیزیک وجود ندارد، و همین باعث می‌شود که این مدرک بسیار سخت باشد. حقیقت در مورد موضوعات STEM مانند ریاضیات و علوم این است که در حالی که اطلاعات فراوان و همچنین فرمول‌های زیادی برای به خاطر سپردن وجود دارد، دانستن پاسخ صحیح به چیزی کافی نیست. باید بفهمید چرا و چگونه پاسخ صحیح است. یکی از مهمترین مواردی که باید در مورد مدرک فیزیک بدانید این است که اگر گیج هستید، کاری را درست انجام می‌دهید! این بدان معناست که برای درک واقعی فیزیک (به جای اینکه فقط پاسخ راه حل‌ها را بدون درک کاربرد آنها بیابید)، باید بنشینید و روی آن فرمول‌ها عرق کنید و بپذیرید که پاسخ زمان زیادی می‌برد.

 

به خودتان اجازه دهید که اشتباه کنید، و سپس به عقب برگردید و بررسی کنید که چگونه به آن اشتباهات رسیدید، و به آرامی درک شما رشد خواهد کرد. حجم عظیم ریاضیات در فیزیک می‌تواند دانش آموزان را به چالش بکشد. این واقعیت که یک محاسبه اشتباه می‌تواند کل نتیجه گیری شما را در مورد مسائل فیزیک تحت تاثیر قرار دهد به این معنی است که اگر در ریاضیات صلاحیت نداشته باشید احتمالاً درس مناسبی برای شما نیست.

 

فیزیک یک رشته واقعاً رضایت‌بخش است، وقتی قبول کردید که درک موضوع کمی طول می‌کشد. محققان برای یک دهه یا بیشتر در این زمینه کار می‌کنند و فقط احساس می‌کنند که سطح را می‌خراشند، که بخشی از زیبایی و ناامیدی این موضوع چالش برانگیز است.

 

فیزیک نجومی

اخترفیزیک شاخه‌ای از فیزیک است که اجرام خارج از منظومه شمسی را مطالعه می‌کند، ترکیبی از فیزیک و نجوم که موضوعی از سیارات و ستارگان گرفته تا کهکشان‌ها و سیاه‌چاله‌ها را پوشش می‌دهد. اخترفیزیک به طور خاص به فعل و انفعالات بین اجرام نجومی و برهم کنش آنها با شرایط فیزیکی از جمله گرانش می‌پردازد.  فیزیکدانان باید درک خوبی از فیزیک، نجوم و ریاضیات داشته باشند. اگر یکی از این موضوعات نقطه ضعف شما باشد، اخترفیزیک برای شما دشوار خواهد بود، زیرا تعامل بین این رشته‌ها برای موضوع بسیار مهم است. در سطح مدرک، شما می‌توانید انتظار داشته باشید که با جزئیات مطالعه کنید: فیزیک کوانتوم و الکترومغناطیس، مکانیک کوانتومی و نسبیت، ذرات و فیزیک اتمی، کیهان شناسی، ترمودینامیک، مکانیک آماری، و تکنیک‌های خاص ریاضیات در عمق از جمله حساب چند متغیره است.

 

روش‌های علمی

دانشمندان اغلب برای پاسخ به سوالاتی در مورد کیهان تحقیقاتی را برنامه ریزی و انجام می‌دهند. این تحقیقات ممکن است به قوانین طبیعی منجر شود. چنین قوانینی ذاتی جهان هستند، به این معنی که انسان آنها را خلق نکرده و نمی‌تواند تغییر دهد. ما فقط می‌توانیم آنها را کشف و درک کنیم. کشف آنها یک تلاش بسیار انسانی است، با تمام عناصر رمز و راز، تخیل، مبارزه، پیروزی و ناامیدی که ذاتی هر تلاش خلاقانه است. سنگ بنای کشف قوانین طبیعی مشاهده است. علم باید جهان را آن گونه که هست توصیف کند، نه آن گونه که ما تصور می‌کنیم یا می‌خواهیم باشد.

 

ما تا حدی کنجکاو هستیم. ما به اطراف نگاه می‌کنیم، کلیات می‌کنیم و سعی می‌کنیم آنچه را که می‌بینیم بفهمیم. به عنوان مثال، ما به بالا نگاه می‌کنیم و تعجب می‌کنیم که آیا یکی از انواع ابرها سیگنال طوفانی در راه است یا خیر. همانطور که در مورد کاوش در طبیعت جدی می‌شویم، در جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها سازماندهی و رسمی تر می‌شویم. ما سعی می‌کنیم دقت بیشتری داشته باشیم، آزمایش‌های کنترل‌شده (اگر بتوانیم) انجام می‌دهیم، و ایده‌هایی درباره نحوه سازماندهی داده‌ها را یادداشت می‌کنیم. سپس بر اساس داده‌هایی که جمع‌آوری کرده‌ایم، مدل‌ها، نظریه‌ها و قوانین را فرموله می‌کنیم و آن نتایج را با دیگران در میان می‌گذاریم. این، به طور خلاصه، روش علمی را توصیف می‌کند که دانشمندان برای تصمیم گیری در مورد مسائل علمی بر اساس شواهد حاصل از مشاهده و آزمایش استفاده می‌کنند. یک تحقیق اغلب با مشاهده یک دانشمند آغاز می‌شود. دانشمند الگو یا روندی را در دنیای طبیعی مشاهده می‌کند. مشاهده ممکن است سوالاتی را ایجاد کند که دانشمند مایل به پاسخگویی به آنها باشد. در مرحله بعد، دانشمند ممکن است در مورد موضوع تحقیق کند و یک فرضیه ایجاد کند. فرضیه عبارتی قابل آزمایش است که نحوه عملکرد چیزی در جهان طبیعی را توصیف می‌کند. در اصل، یک فرضیه یک حدس علمی است که چیزی را در مورد یک مشاهده توضیح می‌دهد.

 

دانشمندان ممکن است این فرضیه را با انجام یک آزمایش آزمایش کنند. در طی یک آزمایش، دانشمند داده‌هایی را جمع آوری می‌کند که به آنها کمک می‌کند تا در مورد پدیده‌ای که مطالعه می‌کنند یاد بگیرند. سپس دانشمندان نتایج آزمایش (یعنی داده ها) را اغلب با استفاده از روش‌های آماری، ریاضی و/یا گرافیکی تجزیه و تحلیل می‌کنند. آنها از تجزیه و تحلیل داده‌ها نتیجه گیری می‌کنند. آنها ممکن است به این نتیجه برسند که آزمایش آنها فرضیه آنها را تأیید یا رد می‌کند. اگر این فرضیه تأیید شود، دانشمند معمولاً به آزمایش فرضیه دیگری مربوط به فرضیه اول می‌پردازد. اگر فرضیه آنها رد شود، آنها اغلب یک فرضیه جدید و متفاوت را در تلاش خود برای یادگیری بیشتر در مورد آنچه مطالعه می‌کنند، آزمایش می‌کنند.

 

فرآیندهای علمی را می‌توان در بسیاری از موقعیت‌ها به کار برد. فرض کنید سعی می‌کنید ماشین خود را روشن کنید، اما روشن نمی‌شود. شما فقط مشاهده کردید! از خود می‌پرسید: “چرا ماشین من روشن نمی‌شود؟ ” اکنون می‌توانید از فرآیندهای علمی برای پاسخ به این سوال استفاده کنید. ابتدا، شما فرضیه‌ای را ایجاد می‌کنید مانند: “ماشین روشن نمی‌شود زیرا بنزینی در باک بنزین ندارد. ” برای آزمایش این فرضیه، بنزین را در ماشین می‌ریزید و سعی می‌کنید دوباره آن را روشن کنید. اگر ماشین روشن شود، فرضیه شما توسط آزمایش تایید می‌شود. اگر ماشین روشن نشود، فرضیه شما رد می‌شود. سپس باید فرضیه جدیدی را برای آزمایش بیاندیشید، مانند “ماشین من روشن نمی‌شود زیرا پمپ بنزین خراب است. ” امیدواریم بررسی‌های شما به شما کمک کند تا متوجه شوید که چرا ماشین روشن نمی‌شود و شما را قادر می‌سازد آن را تعمیر کنید.

 

مدل سازی

مدل‌ها می‌توانند به شکل مدل‌های فیزیکی، معادلات، برنامه‌های کامپیوتری، یا شبیه‌سازی‌ها – گرافیک‌های کامپیوتری/انیمیشن‌ها باشند. مدل‌ها ابزارهایی هستند که به ویژه در فیزیک مدرن مفید هستند، زیرا به ما امکان می‌دهند پدیده‌هایی را که معمولاً نمی‌توانیم با حواس خود مشاهده کنیم، مانند اجسام بسیار کوچک یا اجسامی که با سرعت بالا حرکت می‌کنند، تجسم کنیم. به عنوان مثال، ما می‌توانیم ساختار یک اتم را با استفاده از مدل‌ها درک کنیم، بدون اینکه یک اتم را با چشم خود ببینیم. اگرچه اکنون امکان گرفتن تصاویر از اتم‌های منفرد وجود دارد، اما دستیابی به این تصاویر بسیار دشوار است و تنها به دلیل موفقیت مدل‌های ما امکان پذیر است. وجود این تصاویر به جای منبعی از درک ما از اتم‌ها، نتیجه‌ای است. مدل‌ها همیشه تقریبی هستند، بنابراین در نظر گرفتن آنها ساده تر از وضعیت واقعی است. هر چه یک مدل کامل تر باشد، باید پیچیده تر باشد. مدل‌ها چیزهای نامشهود یا بسیار پیچیده را در قالب اصطلاحات انسانی قرار می‌دهند که می‌توانیم آن‌ها را تجسم کنیم، بحث کنیم و در مورد آن فرضیه‌سازی کنیم.

بهترین استاد فیزیک مهندس عارف ربیعیان

بهترین استاد فیزیک مهندس عارف ربیعیان

سخن پایانی

همیشه آموزش و انتخاب کردن منابع درست برای‌ مطالعه نیمی از مسیر را برای شما آسوده می‌کند. اگر شما این دو مورد را به‌خوبی انتخاب کنید قطعاً موفق خواهید شد. نیمی دیگر به خود شما و مطالعه شما بستگی دارد، اگر شما اراده قوی داشته باشید شک نکنید که نتیجه مثبتی به دست می‌آورید. روش تست زنی فیزیک براساس نوع درس متفاوت است و باید در هر درس از فیزیک به مهارت‌های مربوط به آن دست پیدا کنید.

امتیاز 5 از 5
عارف ربیعیان

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0