عارف ربیعیان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

خرید جزوه آموزش شیمی

دسته بندی :شیمی ۲۴ آذر ۱۴۰۲ عارف ربیعیان 227
جزوه شیمی

درس شیمی یکی از دروس مهم و اصلی در کنکور است، علاوه بر این در چند سال اخیر درس شیمی به صورت آزمون نهایی برگزار می‌شود و درصد نمره این درس در درصد نهایی کنکور شما موثر است. به همین دلیل است که داشتن یک جزوه شیمی کامل و جامع به همراه نکات تستی و آموزشی اهمیت زیادی برای داوطلبان رشته تجربی و ریاضی دارد. شیمی درسی مفهومی و سخت است و نمی‌توان تنها با اتکا به مفاهیم موجود در کتاب درسی برای آزمون کنکور و آزمون پایان ترم شیمی آماده شد.

خرید جزوه آموزش شیمی مناسب برای افرادی که به دنبال موفقیت در کنکور و آزمون پایان سال شیمی هستند اهمیت زیادی دارد. در حال حاضر جزوه‌های مختلف درس شیمی با عناوین مختلف و توسط ناشران متفاوتی در ایران منتشر می‌شود، شاید برخی از جزوه‌ها توسط افراد یا موسسات معتبر ارائه شوند اما ارزش علمی کافی را ندارند، ناقص هستند و یا برای دانش آموزان قابل فهم نیستند. برخی نیز تنها به بررسی نکات تستی بسنده می‌کنند و نکات مفهومی و روش حل را نادیده می‌گیرند. جزوه شیمی برای خرید مناسب است که در برگیرنده کلیه مفاهیم درس شیمی اعم از تستی و تشریحی و نیز توضیحات جامع و کامل باشد تا به توان به کمک آن به صورت کامل به درس شیمی کنکور تسلط پیدا کرد. جزوه آموزش شیمی معمولا برای هر پایه به صورت جداگانه طراحی و ارائه می‌شود تا شما بتوانید به مباحث هر پایه به صورت دقیق و جماع تسلط پیدا کنید.

 

تحقیقات در آموزش شیمی چیست؟

تحقیقات آموزش شیمی (یا CER) به آموزش و یادگیری در شیمی می‌پردازد که از طریق انواع روش‌های کیفی و کمی بررسی می‌شود. محققان در آموزش شیمی طیف گسترده‌ای از زمینه‌ها را بررسی می‌کنند، از جمله مکانیسم‌هایی که دانش‌آموزان به وسیله آن‌ها درک درستی از اصول شیمی و موانعی که مانع از ساخت آن می‌شوند، ایجاد می‌کنند. توسعه ابزارهایی که درک، نگرش‌ها، هویت و سایر سازه‌های عاطفی را می‌سنجند. چگونه شواهد در مورد یادگیری دانش آموزان می‌تواند در طراحی برنامه درسی گنجانده شود. و چگونگی اندازه گیری تأثیر تحولات درسی. دانشجویان فارغ التحصیل در آموزش شیمی ممکن است در انواع زیر رشته‌های شیمی متناسب با پروژه خود تخصص داشته باشند. به عنوان مثال، دانشجویی که قصد دارد محیط‌های یادگیری شیمی آلی را مشخص کند، ممکن است از ثبت نام در دوره تحصیلات تکمیلی شیمی آلی فیزیکی بهره مند شود.

 

در شیمی چه می‌آموزید؟

شیمی بسیار بیشتر از آن چیزی که در فیلم‌ها و تلویزیون به آن می‌پردازند در زندگی ما اهمیت دارد و علم بسیار مهمی است. در حالی که شما یک کت سفید آزمایشگاهی می‌پوشید و لیوان‌های پر از مواد شیمیایی را در برخی مواقع کار می‌کنید، زمان زیادی را نیز در خارج از آزمایشگاه سپری خواهید کرد. دنبال کردن مدرک شیمی یک سفر پر ارزش و جذاب است که منطق و خلاقیت را به همان اندازه تشویق می‌کند. تدریس را می‌توان به‌عنوان تعامل با فراگیران برای فعال کردن درک و کاربرد دانش، مفاهیم و فرآیندها تعریف کرد. این شامل طراحی، انتخاب محتوا، تحویل، ارزیابی و بازتاب است.

تدریس به معنای مشارکت دادن دانش آموزان در یادگیری است. بنابراین آموزش شامل مشارکت دادن دانش آموزان در ساخت فعال دانش است. معلم نه تنها به دانش موضوعی نیاز دارد، بلکه به دانش چگونگی یادگیری دانش آموزان و چگونگی تبدیل آنها به یادگیرندگان فعال نیاز دارد. بنابراین، آموزش خوب مستلزم تعهد به درک سیستماتیک یادگیری است. هدف از آموزش نه تنها انتقال اطلاعات، بلکه تبدیل دانش آموزان از دریافت کنندگان منفعل دانش دیگران به سازنده‌های فعال خود و دیگران است. دانش البته معلم نمی‌تواند بدون مشارکت فعال دانش آموز متحول شود. آموزش اساساً در مورد ایجاد شرایط آموزشی، اجتماعی و اخلاقی است که تحت آن دانش آموزان موافقت می‌کنند که مسئولیت یادگیری خود را به صورت فردی و جمعی به عهده بگیرند.

در شیمی چه چیزی یاد می‌گیرید؟

در ادامه مقاله مواردی را که یک دانشجو شیمی در حین مطالعه شیمی و شما به عنوان دانش آموز از درس شیمی فرا می‌گیرید بررسی خواهیم کرد.

مباحث شیمی

شیمی مطالعه ماده – ویژگی‌ها، رفتار و ساختار آن است. شیمیدانان به نحوه عمل و واکنش مواد در شرایط خاص علاقه مند هستند، بنابراین آنها این واکنش‌ها را چه در طبیعت و چه به صورت مصنوعی در محیط آزمایشگاه تولید و مشاهده می‌کنند. آیا شیمی سخت است؟ ممکن است یک رشته تحصیلی سخت باشد، اما در رشته شیمی موارد زیادی وجود دارد که می‌توانید یاد بگیرید و کشف کنید. در واقع، شیمی مدرن یک رشته بسیار فعال است. به پالایش ادامه می‌دهد و پیوسته در حال گسترش است. بنابراین آنچه در کالج می‌خوانید می‌تواند با اکتشافات پیشگامانه تغییر کند. با این حال، مفاهیم استاندارد در شیمی عبارتند از:

دگرگونی و ساختار ماده

پیوند شیمیایی

جدول تناوبی (که شما از نزدیک با آن آشنا خواهید شد)

ریاضی (شامل استوکیومتری و حسابان)

فیزیک

کار با محلول‌های شیمیایی

شیمی زمینه‌های زیادی را در دنیای علم پوشش می‌دهد که فهرست کردن همه آن غیرممکن است. بهترین راه برای کشف همه چیزهایی که شیمی ارائه می‌دهد، ثبت نام در دوره‌های شیمی است.

یک دوره شیمی عمومی – اصول اولیه شیمیایی مانند ساختار اتمی و ساختار الکترونیکی، یون‌ها و نیروهای بین مولکولی را کاوش کنید.

آنالیز شیمیایی – نحوه جمع آوری و آماده سازی نمونه‌ها، تجزیه و تحلیل آمار و کار با تجهیزات اندازه گیری پیشرفته را بیاموزید.

ترمودینامیک و سینتیک – قوانین ترمودینامیک و نحوه ارتباط آنها با سیستم‌های شیمیایی را عمیقاً بررسی کنید.

طیف‌سنجی و طیف‌سنجی – رابطه بین تابش الکترومغناطیسی و ماده را کشف کنید.

دوره‌های اضافی که بر توسعه حرفه‌ای، آموزش، تجارت، یا قانون تمرکز دارند نیز ممکن است مورد نیاز باشد (به ویژه برای مدرک کارشناسی).

دوره‌های شیمی مینور

اگر شیفته شیمی هستید اما نمی‌خواهید آن را به عنوان یک رشته اصلی دنبال کنید، ممکن است بتوانید در رشته شیمی جزئی کسب کنید. ترکیب رشته شیمی جزئی با رشته‌ای مانند زیست‌شناسی، تجارت یا پزشکی می‌تواند به فرصت‌های شغلی شما کمک کند، زیرا طیف گسترده‌تری از مهارت‌های تخصصی را خواهید داشت.

فرمول شیمی

فرمول شیمی

شاخه‌های مختلف شیمی

شیمی اصطلاحی است که چندین زیرمجموعه هیجان انگیز را در بر می‌گیرد. برای کمک به شما در درک همه احتمالاتی که مطالعه شیمی برای شما باز می‌کند، آنچه را که می‌توانید در آن بیاموزید را بیان می‌کنیم:

شیمی ارگانیک

شیمی معدنی

شیمی تجزیه

بیوشیمی

شیمی فیزیک

شیمی ارگانیک

شیمی آلی در اطراف ما وجود دارد. کار در این زمینه حول محور ایجاد و آزمایش محصولات آشنا می‌چرخد، مانند:

غذا

لوازم آرایشی

داروسازی

سوخت

پلاستیک

بیشتر برنامه‌های شیمی شامل چندین دوره در مورد شیمی آلی است. اگر در این شاخه از شیمی تخصص دارید، می‌توانید یک حرفه طولانی و پرسود را با سنتز ترکیبات مبتنی بر کربن شروع کنید. مشاغل بالقوه در دولت (به عنوان مثال، با سازمان غذا و دارو) و صنایع نفت و دارو وجود دارد.

 

شیمی معدنی

اگر شیمی آلی مربوط به ترکیبات آلی باشد، شیمی معدنی برعکس است. شیمیدانان معدنی به ترکیباتی علاقه دارند که ن حاوی کربن باشند، مانند فلزات و مواد معدنی (اگرچه یک تقاطع وجود دارد، زیرا برخی از ترکیبات آلی فلزی حاوی کربن هستند).< /span>

کار شما عبارت است از دستکاری و اصلاح ترکیبات و مواد معدنی. مشاغل شیمی معدنی به طور کلی حول محور صنایع سنگین، معدن و بخش‌های دولتی است. به عنوان مثال، اگر قرار بود در صنعت معدن به عنوان شیمیدان کار کنید، ممکن است مسئول تجزیه و تحلیل سنگ معدن استخراج شده یا تصفیه جریان‌های زباله باشید.

 

شیمی تجزیه

شیمی تحلیلی تقاطعی است که در آن ریاضیات با علم روبرو می‌شوند. شیمیدانان در این زمینه هنوز به طور عملی با ماده کار می‌کنند، اما آنها بیشتر به اعداد اهمیت می‌دهند – چه مقدار از ماده وجود دارد؟ شیمیدانان تحلیلی با استفاده از فناوری آزمایشگاهی پیچیده و مدلسازی کامپیوتری به این سوال پاسخ می‌دهند.یک روز معمولی به عنوان یک شیمیدان تحلیلی می‌تواند شامل تجزیه و تحلیل ماده در آزمایشگاه یا طراحی ابزاری برای اندازه گیری باشد. و از آنجایی که بسیاری از مقررات مقدار یک یا چند ماده شیمیایی را محدود می‌کنند، شما همچنین می‌توانید کار شیمی تحلیلی را با تیم‌های بازاریابی و حقوقی شرکت‌های مواد غذایی، نوشیدنی و دارو پیدا کنید.

بیوشیمی

بیوشیمی زیست شناسی و شیمی را برای مطالعه فرآیندهای شیمیایی به طور خاص در مورد موجودات زنده ترکیب می‌کند. در حالی که این ممکن است یادآور شیمی آلی به نظر برسد، باید یک تمایز قائل شد: تمام زندگی مبتنی بر کربن است، اما همه ترکیبات مبتنی بر کربن زنده نیستند. بنابراین، بیوشیمی با شیمی آلی و معدنی مرتبط است، اما یک رشته جداگانه است. بیوشیمی دان‌ها برای درک و کنترل مواد شیمیایی موجود در مغز، بدن و سایر سیستم‌های موجودات زنده کار می‌کنند. اگر در بیوشیمی تخصص دارید، احتمالاً با موضوعاتی مانند وراثت، بیماری، زیست شناسی مولکولی و شیمی عصبی آشنا خواهید شد. مشاغل بیوشیمی در کشاورزی، فارماکولوژی، تغذیه و فیزیولوژی و همچنین رشته‌های پزشکی وجود دارد.

 

شیمی فیزیک

همانطور که از نام آن پیداست، شیمی فیزیک شیمی و فیزیک را با هم ترکیب می‌کند تا زمینه‌ای کاملاً متفاوت ایجاد کند. واکنش‌های شیمیایی برهمکنش بین اتم‌ها و مولکول‌ها هستند. شیمیدانان فیزیک به خواص فیزیکی و رفتار این ذرات ریز هنگام واکنش علاقه مند هستند.کار در این زیر شاخه از شیمی در مورد کشف آنچه در “زیر ساخار اصلی ” یک واکنش شیمیایی رخ می‌دهد است. به این ترتیب، تاکید بر استفاده از ابزارهای علمی، مدل سازی کامپیوتری و تجزیه و تحلیل آماری وجود دارد. شیمی دانان فیزیک اغلب اوقات خود را بین دفتر و آزمایشگاه تقسیم می‌کنند و به طور مساوی با ریاضیات نظری و عملی با مواد شیمیایی کار می‌کنند.شیمی فیزیک در بیشتر صنایع کاربرد دارد و بسیاری از شیمی دانان فیزیک در نهایت بر تحقیقات نظارت می‌کنند و با مدیران تجاری در سازمان خود کار می‌کنند.

سایر مهارت‌هایی که در شیمی خواهید آموخت

جدای از درک فرآیندهای شیمیایی، تکمیل برنامه مدرک شیمی شما را با مهارت‌های دیگری مانند:

حل مسئله و تفکر انتقادی – شیمی در مرز خلاقیت و تفکر انتقادی وجود دارد. حل مسائل پیچیده شیمیایی هر دو طرف مغز شما را آزمایش می‌کند و در پایان مدرک شیمی، شما یک متخصص حل مسئله خواهید بود.

نحوه انجام و ارائه تحقیق – نه تنها باید داده‌ها را در آزمایشگاه جمع‌آوری کنید، بلکه باید آن‌ها را به دانشجویان و اساتید همکار ارائه دهید. در دوره‌های آموزشی خود تمرین زیادی با سخنرانی عمومی خواهید داشت.

ارتباط در تنظیمات گروه – تعامل شما با دیگران فراتر از ارائه خواهد بود. در مدرسه و در رشته انتخابی خود، با تیمی متنوع از افراد از رشته‌های مختلف کار خواهید کرد. زمان شما به عنوان یک دانشجوی شیمی به شما یاد می‌دهد که چگونه با آنها ارتباط موثر برقرار کنید.

ایمنی شغلی و اخلاق – استفاده ایمن از مواد شیمیایی از اهمیت بالایی برخوردار است. یادگیری شیمی به شما می‌آموزد که چگونه یک محل کار ایمن را شناسایی کنید و در صورت نقض مقررات چه کاری انجام دهید. همچنین مسئولیت‌های اخلاقی تولیدکنندگان مواد شیمیایی را بررسی خواهید کرد.

مدیریت زمان – مطالعه شیمی مستلزم مطالعه و کارهای آزمایشگاهی عملی زیادی است. باید به سرعت بر هنر مدیریت زمان مسلط شوید، زیرا برنامه شلوغ شما احتمالاً شما را وارد دنیای حرفه‌ای می‌کند.

یادگیری شیمی

یادگیری شیمی

چرا درس شیمی مهم است؟

شیمی مطالعه ماده و تغییرات آن است. این شامل همه چیز در جهان از یک اتم هیدروژن ساده گرفته تا مولکول‌های بسیار بزرگ در حال تکثیر در فرآیندهای زندگی. شیمی با توسعه این موارد درگیر است: داروهایی که بیماری‌ها را کنترل و درمان می‌کنند. تولید مواد غذایی از طریق مواد شیمیایی خاص و ایمن کشاورزی؛ محصولات مصرفی مانند پاک کننده، پلاستیک و لباس؛ روشهای جدید تولید، انتقال انرژی و ذخیره سازی؛ مواد جدید برای قطعات الکترونیکی؛ و روشهای نوین حفاظتی و پاکسازی محیط زیست برای کمک به حل برخی از رشته‌های شیمی نیاز است دشوارترین مشکلات تکنولوژیکی جامعه از طریق تحقیق، توسعه و درس دادن.

شیمی یک رشته تحصیلی فوق العاده جذاب است. از آنجایی که شیمی برای دنیای ما بسیار اساسی است، در زندگی همه افراد نقش دارد و تقریباً هر جنبه‌ای از وجود ما را به نوعی تحت تأثیر قرار می‌دهد. شیمی برای برآوردن نیازهای اولیه ما به غذا، پوشاک، سرپناه، سلامتی، انرژی و هوای پاک، آب و خاک ضروری است. فن آوری‌های شیمیایی با ارائه راه حل‌های جدید برای مشکلات در سلامت، مواد و مصرف انرژی، کیفیت زندگی ما را به طرق مختلف افزایش می‌دهد. بنابراین، مطالعه شیمی در آماده سازی ما برای دنیای واقعی مفید است.

شیمی اغلب به عنوان علم مرکزی نامیده می‌شود زیرا فیزیک و ریاضیات، زیست شناسی و پزشکی و زمین و علوم محیطی را به هم می‌پیوندد. بنابراین دانش در مورد ماهیت مواد شیمیایی و فرآیندهای شیمیایی بینش‌هایی را در مورد انواع پدیده‌های فیزیکی و بیولوژیکی ارائه می‌دهد. دانستن چیزی در مورد شیمی ارزشمند است زیرا مبنایی عالی برای درک جهان فیزیکی ما در آن زندگی می‌کنیم. چه خوب و چه بد، همه چیز شیمیایی است!

مطالعه شیمی همچنین فرد را در موقعیتی عالی برای انتخاب از میان طیف گسترده‌ای از مشاغل مفید، جالب و پر ارزش قرار می‌دهد. فردی که دارای تحصیلات لیسانس در رشته شیمی است، به خوبی آماده است تا موقعیت‌های حرفه‌ای در صنعت، آموزش یا خدمات عمومی را به عهده بگیرد. مدرک شیمی همچنین به عنوان پایه‌ای عالی برای مطالعه پیشرفته در تعدادی از زمینه‌های مرتبط عمل می‌کند. لیست فرصت‌های شغلی برای افرادی که در رشته شیمی آموزش دیده‌اند طولانی و متنوع است. حتی در مواقعی که نرخ بیکاری بالاست، شیمیدان یکی از پرتقاضاترین و شاغل ترین دانشمندان باقی می‌ماند.

هنگامی که شیمی را یاد می‌گیرید، درک مفاهیم بسیار مهم تر از حفظ ساختارها، عناصر و فرمول‌ها است. با این حال، به خاطر سپردن روت جایگاه خود را دارد، به خصوص زمانی که شما در حال یادگیری گروه‌های عاملی  (یا سایر مولکول‌های شیمی آلی) هستید و زمانی که سعی می‌کنید حفظ کنید. نام واکنش‌ها و ساختارها مستقیماً در سر شما. حفظ کردن نمره عالی در آزمون را تضمین نمی‌کند، اما ابزار مهمی برای استفاده است. بیش از یک راه برای انجام آن وجود دارد. در اینجا برخی از بهترین (و بدترین) راه‌ها برای حفظ شیمی آورده شده است.

 

حفظ شیمی با استفاده از تکرار

همانطور که با یک کلمه / ساختار / دنباله بیشتر آشنا می‌شوید، به خاطر سپردن آن آسان تر می‌شود. این روش حفظی است که اکثر ما از آن استفاده می‌کنیم. یادداشت‌ها را کپی می‌کنیم، از فلش کارت برای یادآوری اطلاعات به ترتیب جدید استفاده می‌کنیم و ساختارها را بارها و بارها از حافظه بیرون می‌آوریم. آیا کار می‌کند؟ کاملاً، اما این یک فرآیند زمان‌بر است. همچنین، این تمرینی نیست که اکثر مردم از آن لذت می‌برند. از آنجایی که نگرش بر حفظ کردن تأثیر می‌گذارد، روش آزمایش شده و واقعی قدیمی ممکن است بهترین گزینه برای شما نباشد.

بنابراین، کلید حفظ مؤثر – چه برای شیمی یا هر درس دیگری – این است که از فرایند خواندن این درس متنفر نباشید و آن را دوست داشته باشد.هرچه این شیمی را بیشتر دوست داشته باشید، احتمال بیشتری وجود دارد که آن را برای آزمایش به خاطر بسپارید و سال‌ها بعد همچنان آن را به خاطر بیاورید. اینجاست که دو روش موثرتر به خاطر سپردن وارد عمل می‌شوند.

 

حفظ شیمی با استفاده از دستگاه‌های یادگاری

دستگاه حافظه فقط یک عبارت فانتزی به معنای “دستگاه حافظه” است. این کلمه از اثر یونانی باستان mnemonikos  (به معنای حافظه) گرفته شده است، که به نوبه خود از نام Mnemosyne، الهه سبز حافظه گرفته شده است. نه، یک دستگاه یادگاری و نه وسیله‌ای که روی پیشانی‌تان می‌چسبید و اطلاعات را به مغزتان منتقل می‌کند. این یک استراتژی یا روش به خاطر سپردن اطلاعات است که اطلاعات را به مفهومی معنادار مرتبط می‌کند. نمونه‌ای از یادداشت‌های غیرشیمی که ممکن است بشناسید این است که از بند انگشتان دست خود برای یادآوری چند روز در هر ماه تقویمی استفاده می‌کنید.

Mnenomics به ویژه برای به خاطر سپردن لیست‌ها مفید است. یک روش آسان این است که با گرفتن حرف اول یک کلمه در لیست، یک جمله یا آهنگ بسازید تا یک اثر جدید بسازید. به عنوان مثال، یادداشتی برای به خاطر سپردن اولین عناصر جدول تناوبی عبارت است از “سلام، او دروغ می‌گوید زیرا پسرها نمی‌توانند شومینه کار کنند”. این به هیدروژن، هلیوم، لیتیوم، بریلیم، بور، کربن، نیتروژن، اکسیژن، فلوئور ترجمه می‌شود. می‌توانید کلمات دیگری را برای حروف انتخاب کنید. مثال دیگری از جدول تناوبی  The Elements Song است. در اینجا، کلمات در واقع عناصر هستند، اما یادگیری آنها به آهنگ کمک می‌کند تا این روند آسان تر شود.

 

استفاده از قصرهای حافظه برای حفظ شیمی

کاخ‌های حافظه ممکن است بهترین راه برای یادآوری شیمی (یا هر چیز دیگری) باشند. برای استفاده از این روش، مفاهیم یا اشیاء ناآشنا را در یک محیط آشنا قرار می‌دهید. برای شروع ساختن قصر حافظه شیمی خود، با مرتبط کردن مواردی که می‌دانید بارها و بارها از آن استفاده خواهید کرد با یک شی معنادار شروع کنید. اینکه کدام شی را انتخاب کنید به خودتان بستگی دارد. آنچه به من کمک می‌کند به خاطر بسپارم ممکن است کاملاً با آنچه شما استفاده می‌کنید متفاوت باشد. چه چیزی را باید به خاطر بسپارید؟ عناصر، اعداد، مفاهیم انواع پیوندهای شیمیایی، حالات ماده … کاملاً انتخاب شماست.

بنابراین، بیایید بگوییم که می‌خواهید فرمول آب، H2O را به خاطر بسپارید. با معنی دادن به اتم‌ها، هیدروژن و اکسیژن شروع کنید. ممکن است هیدروژن را به‌عنوان یک بادگیر (که قبلاً با هیدروژن پر می‌شد) و اکسیژنی که کودک خردسالی نفسش را حبس می‌کند (در نتیجه خود را از اکسیژن محروم می‌کند) تصور کنید. بنابراین، به یاد آوردن آب برای من ممکن است تصویری ذهنی از پسری باشد که نفس خود را حبس کرده و در حال تماشای دو دایریبل در آسمان بالای سر است. در ذهن من، در هر دو طرف پسر گذرگاه هوایی وجود دارد (به دلیل اینکه مولکول آب خم شده است). اگر می‌خواهید جزئیات بیشتری در مورد آب اضافه کنید، می‌توانم یک کلاه توپ آبی روی سر پسر بگذارم (آب در حجم‌های زیاد آبی است). حقایق و جزئیات جدید را می‌توان در صورت تمایل به یادگیری آنها اضافه کرد، بنابراین یک حافظه ممکن است اطلاعات زیادی را در خود جای دهد.

یادگیری شیمی

یادگیری شیمی

سخن پایانی

خرید جزوه آموزش شیمی که در برگیرنده نکات اساسی شیمی باشد برای شما اهمیت زیادی دارد و می‌تواند به شما کمک کند تا این درس را به راحتی متوجه شوید به طوری که تا سال‌ها در خاطرتان بماند. جزوه شیمی مناسب، جزوه‌ای است که بتواند روش‌های مختلف یادگیری را به کار ببرد تا شما بتوانید با خواندن جزوه به تنهایی به روش‌های مختلف یادگیری و نیز ترفند‌های حفظ مفاهیم شیمی مسلط شوید.

امتیاز 5 از 5
عارف ربیعیان

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0